Iedereen heeft tegenwoordig wel een website. Soms werd de website gemaakt door een bedrijf met verstand van zake en een andere keer werd deze gemaakt door een vriend of familielid die een cursus webdesign heeft gevolgd. Is dit echter voldoende in de hedendaagse internet cultuur?
Er zijn vele manieren om op internet "content" te vinden. Met "content" wordt alles bedoeld waarnaar een individu op zoek is. Dat kan een krantenartikel zijn, of een product of een bepaalde dienst. Deze "content" wordt gezocht via allerhande toestellen en iedere toestel of device heeft zijn eigenaardigheden. Sommige mensen gebruiken een laptop, anderen een iPhone, nog anderen een Samsung tablet. De kunst is voor al deze apparaten "content" af te leveren op maat. Hier komt responsive webdesign om het hoekje kijken. Een website die werd opgezet via de "responsive" technieken is makkelijker te gebruiken voor de klant en spreekt meer tot te verbeelding. Hoewel niet alle websites aan deze norm moeten voldoen is het zeker de moeite om hierin te investeren.
Tegenwoordig is een website hebben niet meer voldoende. De klant verwacht interactie en deze gebeurd via de bekende sociale media. Om bezoekers te lokken naar jou website waar je een eventuele koop kan afsluiten heb je dus een integratie nodig met al deze gekende media. De juiste keuze maken is niet makkelijk, zeker als je weet dat er tientallen interessante toepassingen zijn:
eCommerce
Als je aan alles hebt gedacht dan wordt het tijd om je site ook klaar te stomen voor het effectief online verkopen. Bij online verkopen denken mensen onmiddellijk aan Visa, American Express en andere kredietkaarten. De waarheid is dat er tegenwoordig zeer goedkope oplossingen bestaan om online verkopen te starten. Naast de klassieke bankkaart is de meest gekende zonder meer PayPal. Een makkelijke manier om transacties met je klanten af te sluiten.
Een goede website heb je niet op 1-2-3, wat ook bepaalde advertenties mogen beweren. Wil je van betekenis zijn binnen de digitale verkoop dan moet jou website niet alleen aan de behoefte van de klant voldoen maar ook aan jouw eigen behoeften. Vandaar dat er gewerkt wordt volgens een bepaald stramien:
Smart design en responsive design zijn tegenwoordig een must maar vanaf nu verbinden wij optioneel uw website ook met SMS. Contacteer uw klanten met een snel berichtje of ontvang zelf een berichtje wanneer er een klant met je in contact wil komen.
Een cronjob (of crontab) is een taak die automatisch door een server uitgevoerd kan worden. Zo kun je op bepaalde data en tijdstippen een script laten uitvoeren. Cronjobs worden bijvoorbeeld gebruikt bij het automatisch verzenden van verjaardagswensen. Automatische backups of andere toepassingen die op regelmatige tijdstippen automatisch dienen uitgevoerd te worden. Digital Artwork kan cronjobs ook integreren in uw website.
Heb je reeds een website, dan wil je misschien eens een onafhankelijke mening. Neem vrijblijvend contact met ons op en wij maken gratis een rapport op van je bestaande website, ongeacht waar de website werd ontwikkeld. Wil je een nieuwe website of heb je er nog geen? Dan kunnen wij u misschien helpen met het bepalen van een nieuwe visie of strategie. Neem sowieso even contact met ons op.